åhå så svårt..

Det är att välja!!!!!
 
Som tur är har jag riktigt fint stöd ifrån människorna runt mig!
Min svägerska slog spiken i kistan för svart terrier.. nu är den struken..
 
Jag vill ju ha en hund som vill arbeta med mig och i slutändan resulterade detta i
 
Tada Schäfern..
 
Så nu sitter ja och läser och pluggar i vanlig ordning (?) ja är en fakta nörd.. tyvärr, inte för att det kanske hjälper nå visst mycke men jag vill ha lite kött på benen innan ja gör något.. och jag gör aldrig något halvhjärtat!!
och jag tänker inte stressa hur mycke ja än längtar efter min bebis..
 
Det svåra frågan är nu tik eller hanhund?..
 
tik, hane.. frågade en tjej som bedriver kennel utav bruks schäfer vad hon ansåg som bäst och hon tyckte tikarna va lättast att jobba med.. och ja det känns som det, hanhundar är brötigare och kan va svåra under löp (och med tanke på att vi har en tik hemma så kanske tik är bästa valet)..
 
Jag hade siktet inställt på en hanhund länge nu.. men kanske borde ja ha en tjej till faktiskt..
vi får se imorgon har ja ett samtal att göra runt 12 tiden upp i landet sen står jag på div listor på valpar ska skriva upp kennel namn och visa för en tjej på klubben som är duktigare än mig på allt som ska kollas upp :)
 
Det är höfter och allt på föräldradjuren och i ärlighetens namn är jag mycke glad att det finns människor jag kan rådgöra med så ja slipper sitta med en galen hund som jag inte kan göra ett dugg utav det jag vill.
 
Nu längtar ja efter en valp, tills valpen växer, alla timmars träning allt.. ja bara lääängtar så himla mycke!
 
Men som dom säger "den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge"
 
 
Men ja längtar och väntar och framför allt förbereder.. under tiden vi väntar ska vi träna jag och min underbara Cessi :D
Hon värmer min själ så långt in i hjärte gropen att ja inte kan förklara i ord vad hon betyder för mig <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Drömmar om skogen

Livet!! i full fart, framåt.. utan paus och elände.. Eldig själ som vill mycke!

RSS 2.0