Härligt härligt.

Poletterna faller på plats en efter en varje vecka när vi tränar jag och Cessin :)
Jag sliter med att få scheman att passa ihop mellan mina båda jobb plus hundträning och träna mig själv, just i att träna mig själv har stagnerat REJÄLT nu när höften gjort sig påmind på alla möjliga sätt.
Pratade med läkare/sköterska över telefon häromdagen och hon avrådde mig starkt till att anmäla till vår ruset :(.
Så jag får åka dit och hejja på min kämpe Lena som ska springa ändå :)
Flög ur kärran till Viktor i sep 2011  och tog emot mig med höften i grusvägen :/ blev väl kanske lite galet och inte kollade jag upp det heller (envisare än synden)..
Har försökt bota mig hemma med Voltaren tabletter 3 ggr dagen och Liniment som jag masserar in ordentligt innan jag går och lägger mig, men det vill sig inte så nu befarar jag det värsta... Skrapning, brosk bildning inflammationer osv osv.. Ser framför mig hur jag kommer studsa runt på kryckor och vara förbannad :P.. tur man har livlig fantasi ;)..
 
Träningen med Keso Cessin då Oj ja den går frammåt, från klarhet till klarhet, världens i särklass duktigaste tös är hon, matte gör en massa tokiga fel men hon är lika glad för det ;)..
Hon äter som hon ska och har inte haft ett uppehåll i maten nu på flera månader ;) Underbart.
På söndagar håller vi till på klubben och tränar freestyle/trix vilket är suuuper skoj :)
Vi försöker även vara där varje måndag och torsdag och träna med Terje och Wenche och självklart alla andra snuttbollar och sötproppar som är där och kör sina otroligt duktiga hundar (lite avis blir man ju)
Siv elin har en rottis pojke som är såååå to die för helt otroligt snygg :) hade ja varit den typen av person hade ja LÄTT haft en rottis :D.. men men :) Man inser sina begränsningar haha.
 
Vi tog även ett beslut om att vänta med hund nr. 2 speciellt nu när jag tränar så mycke med Cessi hon lär mig så otroligt mycke om mig själv och om hundar, jag litar på min tös till hundra procent (förutom när hon löper).. haha
 
Men häromdagen fick jag ett glädjande telefonsamtal.. det är en tik som löper en tik jag är väldigt förtjust i.. Man kanske inte alltid gör som man tänkt, men jag tror att det mesta blir precis som man vill i slutändan.
 
Jag kan ju bara påpeka att ha en spets är den ultimata utmaningen :D man får vara super fantasifull för att få dom att göra det man vill ;) och ibland slår dom på döv örat då är det bara att göra om och göra rätt.
 
Ibland kan jag tycka att fler borde ta efter mig och cessis träning i att hålla motivationen hög på träning iom att jag för sätta henne i bilen när hon tycker att det är som roligast, inte alltid det lättaste eftersom jag själv tycker det är super kul, men det är nyttigt för samtidigt som hon sitter i bilen kan jag gå igenom vad vi gjorde för något och försöka rätt mig själv till nästa pass :D..
 
JAG BARA ÄLSKAR ATT TRÄNA HUND och ja bara älskar att umgås med alla fina människor på klubben och jag bara älskar att mitt liv är så himloa underbart som det är! :D
kommer kännas jätte tomt att åka på semester utan Kesokorven men min syster får axla kappan och köra lite träning med henne när jag är borta :D kommer bli super bra detta ;)..
 
Woho, nej nu ska jag jobba :D KRAAAAAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Drömmar om skogen

Livet!! i full fart, framåt.. utan paus och elände.. Eldig själ som vill mycke!

RSS 2.0