Tankar och funderingar kring hundarna!

Min största stjärna på himlen har alltid varit och kommer alltid vara draget! :)
Så nu fasar ja in Icco till att bli draghund på vinter säsongen ;) Se hur det går med pälsen dock men ja, han får leva med det i år och så ska han ställas osv sen blir de nog nedklippt en gång om året inför vinter träningen! :)
 
För stunden tränar vi start och stop, höger och vänster just för att få en fin kommunikation och grund i själva draget, han drar gladeligen frammåt och tycker det är himlans kul :D
Cessi ska komma igång efter valpkullen i vinter så då jäklar får ja två hundar i mitt "spann" :)
Sen har jag börjat kolla runt lite efter en riktig draghund för framtiden :D Ippen ska ju blir lydnads stjärna och vattenapportör/ vinterdagare :D woop woop!
 
Så ser mina tankar ut idag! :D
Tjaba!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Drömmar om skogen

Livet!! i full fart, framåt.. utan paus och elände.. Eldig själ som vill mycke!

RSS 2.0