Yoga, ett sätt för mig att komma tillbaka!

Jag tror, jag tror minnsan ja bränt ut mig.. Jag tror jag stod på knän och skrek efter lugn, vila och en paus.. men ja hörde inte mig själv utan tuffade på. 
Då small de, panikångest.. en otrevlig period med anfall som avlöste varandra,trötthet, orkeslös.. jag försvann.
Jag ville inte te del i dagliga saker längre, ja lessna.. gömde mig. 
Sen glömdes det bort.. en tid, tills jag blev getingstucken, då rusade allting över mig.. Sen har det hängt närvarande i nästan ett halvt år. 
 
Tills nu! 
Nu söker ja balans genom yoga, flera timmar om dagen utöverjag mina böjningar, positioner, tankesätt, andning. 
 
Trots att de går segt och ja inte riktigt får till allt, så känner jag mig nöjd, lycklig, upplyft!!.. Detta isamband med grön näringsrik mat och tankar på att stärka kropp och själv får mig att må bra,jag kan återigen sova på kvällen.. jag blir trött! 

Under dagen lyssnar jag på meditativ musik för att stilla tanken. Mediterar genom promenaderna med hundarna och bara njuter. 
 
Varför ska man följa alla normer? Jag vet att jag har en annan väg att gå, vetat länge! Är bara lycklig att jag äntligen funnit åt vilket håll jag ska vandra.. För en stig blir slutlgen en väg, och vid vägens slut finns destinationen!
 
 
Det är facinerande hur man finner sina vägar när man öppnar upp för dom.. Jag började öppna upp för en färg, ifrån den färgen spred sig ett ljus och öppnade upp så mycket mer. Lycka! 

Jag har fått berättat för mig att allt okmmer till en, när tiden är inne för att man ska vara redo att ta emot. Kanske var jag det nu, när jag var längst ner? 
Nu ska jag satsa på mig, mitt mående tillsammans med mig själv! 
Jag har aldrig satt mig själv först, men nu gör jag det! 
 
 
God natt! nu ska ja dricka lite vatten, kissa, tvätta ansiktet och krypa i säng.. se om ja kan somna innan 10, och se om ja orkar upp innan 6 i morgon för lite morgon yoga innan dagen startar! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Drömmar om skogen

Livet!! i full fart, framåt.. utan paus och elände.. Eldig själ som vill mycke!

RSS 2.0